KarolinRooth

Alla inlägg under februari 2012

Av Karolin - 29 februari 2012 22:14

Sista feb idag/ikv!

Såklart va jag klarvaken kl fyra imorse vrf så tidigt?? Men jag tog en jogging tur med Dimma igen haha

en mkt trött hund men en pigg matte :)

Sen kunde jag somna efter turen vakna vid tio pigg igen!!

Blev frukost sen gick vi hem till Lund =) 

Har varit på gymmet idag mää duktig tjej...Sen blev de tacos ti midda ^^

Kom nyss hem från min fina vän Frida alltid lika trevligt & tokigt :D


Ska ta lite kvällsfika & mysa ner mig med Dimma <3

Får se om vi joggar inatt med :P Börjar ju bli en vana men asså de är grymt skönt iaf!


Pussheej!!Hare gött...Imorn ny månad hoppas på massa lycka!

Och körkort & massa äventyr såklart...

Av Karolin - 28 februari 2012 21:43

Yees som sagt va ute & joggade imorse kl fyra tokjänta xD

Vi får la se om de blir lika inatt :P För jag tänker sova nu så himla trött inte vilat nåe idag!

Vi gick runt stömde tog lite mer än 1tim ^^ 

Japps & ett kettlebell pass gjorde jag ikv men shit asså...

Gick min vanliga kvällsrund m Dimma när jag kom hem men asså shiit mina bena skakka som bara den!

Dimma fick + poäng pappa hade ringt & känt på dörren & inte ett ljud han trodde inte Dimma va hemma!

Men min tjej va ju de när han låste upp & hon möte han. Snacka om att jag va stolt över min tjej då <3

Hmm funderar på vart vi ska gå imorn?! 

Iaf ska jag gymma kl sju kommer faen va död. 

Kan ju knappt resa mig nu mina ben vill inte vara med & armarna usch!

De tar att ligga på topp asså men men bara bita ihop.

Kanske läre låta kroppen vila på torsdag enbart en promis m hjärtat, vi får la se!


Jag stör mig på mej själv...Kan inte gå förbi visa ställen pågrund av jobbiga saker som hänt...

Dels klarar jag inte av visa folk heller för dom påminer om han... Jag blir äckligt stel!

Tänk vad sånt sätter spår ien sånt man upplevt som inte e bra.

Men lite bättre har jag endå blive men inte helt...Jag vill kunna släppa spärren en dag de kommer la.

Vill kunna stå på mej & inte vara rädd!! Men jag håller mej tibaxs... 

Kanske de vore bra endå att komma bort fast inget av dess dåliga minnen har hänt här & de är jag glad för

då skulle de va ännu jobbigare...Tänk om man kunde vakna upp en morgon & känna att all rädsla är som

bortblåst...Alla misstag ja allt...Finns dock mkt skit som många av mina vänner inte har en anning om...

Men d dom inte vet, de lider dom inte av heller men dom skulle nog bli chockad eftersom dom istort sett funnits 

i min vänkrets hela livet! De finns saker man inte delar med nån jag gjorde de inte förut men jag har kommit på

att de lättare att prata om de...Så vissa vet men ingen vet allt ingen vet alla mina rädslor & misstag...

Jag själv tycker inte om att prata m främlingar, så kurator e inte min grej.

De löser sig med tiden förhoppningsvis!


Näej nu ska jag hoppa i säng med en bra film & mysa med Dimma <3 Pussheej!


Av Karolin - 28 februari 2012 15:19

Snart ny månad imron äre sista feb...

I mars har jag som mål att körkortet verkligen ska bli klart ska inte va så slapp m de!

Kommer fortsätta med min & Dimmas hårdträning de är så himla skönt att kommit igång nu ^^

Tokiga jag kom i säng vid tio & somnade förre tolv, såklart var jag klarvaken kl fyra på möran isället för

att ligga & stirra rakt upp i taket elr kolla på film så drog jag med mig Dimma ut på en joggingtur

fett skönt vare! Så himla skön luft & tomt på fölk ^^ Man e inte normal när man är ute & joggar kl fyra på möran xD

Men men kanske blir de inatt med vem vet :P 

Iaf va vi upp vid tio imorse slappade lite framför tvn sen gav oss ut på promis runt stömne i fina vädret...

Så himla skönt hade knappt koppel på henne när hon är hos mej så mkt så behövs de inte, hon går nästan

bättre utan än med koppel. dock bara när vi möter hundar nära som jag inte har samma lydnad på henne men de kömmer de åh...Hon är ju knappt två år än.

Kan lova att Dimma ligger & sover nu, själv ska jag tagga om kettlebell kl 19.15 ikv ^^

Vi kommer vara i topp form till helgens kurs :)

Bara snön försvinner lite mer ska jag locka hitt Linnea så hon kan lära oss Agility riktigt ;)

Asså snacka om vilket lyft de är att träna & hålla igång istället för att sova bort hela dan...

Mår så himla mkt bättre psykiskt än jag gjort på länge & bättre sömn har jag fått ;D

Kanske blir bra tillslut de här åh näe nu ska jag laga spagetti & köttfärssås ^^ älskar att jag känner mig

hungrig igen!!


   


PussHeej!!


Av Karolin - 27 februari 2012 19:31

Yees på förmiddan gick jag en promis på 1,5tim med Dimma :)

Vi var upp till travbanan gick runt lite & i skogen & backar!

Imorn ska vi nog gå runt stömne typ tror jah vi siktar på de...

Ikv tänkte jag ge upp lata jag :P Men jag tvingade iväg mej på kettlebell & shit va sjukt skönt

de var att ta ut all energi ^^ Har nog aldrig tagit så långt tid att gå från skolan till ica & sen hem!

Mina ben vek & skakkade hela jevla tiden men så sjukt skönt...

Väl hemma tänkte jag gå en sväng m Dimmis men kom bara till lite efter stora parkeringen sen gav

min ben upp totalt slitna men kör på imorn igen ^^

Ska försöka mej på våran kvällsrunda efter nio!

Asså så här långt känns de så himla bra, men ska tvinga i mej mat före träningen imorn..


Träningen börja sju imorn :)

En helt annan sak asså sjukt tråkigt att äta själv:P

Hittar liksom ingen glädje till att laga mat & så blir så mkt mat över och jag klara inte av att

äta exakt samma mat flera dagar i veckan tröttnar lätt!

Fulla frysen med mat ju haha xD


Näe nu ska jag svulla pizza haha ingen bra mat efteråt men vafaen!!

Typ över 1månad sen jag verkligen kände mej hungrig så bäst att passa på...

Känslan jag får när du är i närheten av mig får min värld att snurra, faen dåe!!

Pussheej!

Av Karolin - 26 februari 2012 20:44

Dimma kom & vi gav oss ut på en 2tim promis + jogg ^^

Grymt duktiga va vi idag & de ska fortsätta veckan ut spännande & se om jag håller de

så här är schemat för veckan upplagt iaf.

Mån- Promis på förmiddan & kettlebell på kvällen!

Tis- Promis på förmiddan & Kettlebell på kvällen

Ons- Promis på förmiddan & gym på kvällen.

Tors- Promis på förmiddan kvällen inte bestämt ännu.. Träningsverket elr simma!!

Fre- Promis på förmiddan & kvällen ska jag få vila

Lör- Promis under dan.

Söndag- Promis oxå under dan...


Ska ge mig en fett belöning om jag håller denna vecka ^^

Näe ska hämta tvätten sen fixa dipp & grönsaker & slappa framför wallander!


Pussheej!


    

Av Karolin - 25 februari 2012 22:30

Sådär jah bara sluttestet kvar nu, ska boka sista lektion oxå ^^

De tar sig så härligt asså...

Igår fick Dimma leka med Annikas hund Dessy dom lekte jätte bra söttjejerna :)

Igår kväll blev de lite intag av Vin med kusin Ania de va trevligt + film å massa snack ^^

Vet inte men jag är inte lika sugen på alkohol längre typ tröttnat lite :P

Sen har jag inte mått och mår inte bra psykiskt så de blir bättre om jag låter bli!!

Blir bara ännu mer tankar när man e full...

Okej har ett mål och de är att jag vill klara beach 2012 haha tror inte ja lyckas men men xD

Feb ut ska jag verkligen hårdträna sen fortsätter de, de gäller bara att komma igång.!

Har ju Dimma min älskade hund som kan pepa mej ^^

Hon sover hemma inatt, men imorn kommer hon igen & då börjar allvaret :D

Min fina pappa fyllde ju år idag så vi åt go mat & fika =) Grattis älskade pappa <3


Neeä ska slappa framför en film blir nog en tidig kväll bara sovit 5tim 

va super pigg kl tio imorse jag tvättade, diskade & storstädade hela lägenheten!!

Kände mej grymt duktig härligt när man får såna cp ryck på möran.

Hållt igång hela dan oxå inte vanligt för att vara mej så jag hoppas att jag somnar före fem inatt :P


Pussheej!!


    

Av Karolin - 23 februari 2012 23:45

Superpigg tjej åh de suger hårt!! Jag vill oxå sova inte vara så här äckligt pigg...

Iaf fölk slutar aldrig förvåna en de är tydligt d.!

Sjukt tacksam att jag har miin hund fast jag inte e pigg så klara jag mig inte många dagar utan henne! <3

Hon lyser upp mina dagar hon pepar mej till att inte ge upp...

Alla borde ha en vän som hon, hon ger aldrig upp hoppet om sin matte :')

Har funderat lite mer om framtiden men icke blive nå klokare endå beslutångest till max över mina val.!

Näe nu ska jag fortsätta prata m Linnea & Sebbe & fortsätta puffkriget haha roligt kvällsnöje puffkrig xD


Herrå pözz & kramz!!


   


Av Karolin - 23 februari 2012 13:05

Hmm massa tankar & funderingar kring framtiden asså!!

Ska kanske söka till Ökna travskola i April börjar då till hösten, så då blire flytt ner till Tystberga!

Har ju kommit in 1g men tackade nej, så kanske söker igen ^^

Eller ska jag hitta ett bra jobb... Bo kvar här eller flytta?

Saken är att här känner jag mej trygg jag kan gå ut mitt inatten utan att känna mig osäker...

Vet att de kommer jag inte göra om jag flyttar  men man ska väl ut & testa vingarna!

Måste vara ett ställe där min hund Dimma får följa med oxå för utan henne kommer jag absolut inte klara mig.

Jag är sugen att leta jobb på hunddagis oxå de skulle va nice =)

Funderar på att utbilda mig mer inom hund :) Min dröm är ju att en dag starta en egen kennel...

Har redan namnet i huvet men de avslöjar jag icke.!

Ett hunddagis skulle jag oxå vilja öppna men vart skulle de funka bästa?!

Ja lite ideer har jag allt ska spåna vidare på de här.


Pusshej!!

Ovido - Quiz & Flashcards